Veilig bestanden versturen voor woningcorporaties
Als woningcorporatie werk je vaak met gevoelige gegevens van huurders, medewerkers, leveranciers en partners. Om de privacy te waarborgen en op een veilige en zorgvuldige manier om te gaan met deze gegevens moeten ook woningcorporaties meegaan met nieuwe technologische ontwikkelingen en actuele privacywetgeving. Met SecuDoc verstuur je bestanden op een veilige manier volgens de AVG.
Veilig documenten delen als woningcorporatie
SecuDoc is hét plaform om veilig bestanden te versturen en te ontvangen. Met SecuDoc weet je zeker dat je bestanden aangekomen zijn en of ze al geopend zijn dankzij onze audit trail. Alleen jij en de ontvanger kunnen bij deze bestanden. SecuDoc is een Software-as-a-Service (SaaS) oplossing waardoor het makkelijk te implementeren is binnen jouw woningcorporatie en direct te gebruiken is voor al je collega's. Om de veiligheid van jullie data en gegevens te beschermen werken we uitsluitend via Nederlandse servers.
Hoe kan je veilig bestanden versturen met SecuDoc?
Bestanden versturen in logo en huisstijl van woningcorporatie
Je kunt nu ook bestanden met het logo en de huisstijl van jouw woningcorporatie versturen. Hierdoor wordt het gelijk duidelijk voor huurders dat de bestanden uit betrouwbare bron komen en dat er professioneel wordt omgegaan met de persoonsgegevens. SecuDoc is eenvoudig te gebruiken en ook gebouwd met de gedachte dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Hierdoor kan je SecuDoc binnen jouw gehele organisatie gebruiken en is het ook toegankelijk voor al jullie huurders, ongeacht leeftijd en opleidingsniveau. Speciaal voor andere nationaliteiten is er de optie om de bijbehorende communicatie in andere talen te verzenden. En dat allemaal snel en veilig! Zelf proberen? Maak een proefaccount aan!
Veilig omgaan met privacygevoelige data
Als woningcorporatie verwerk en verstuur je regelmatig privacygevoelige informatie aan huurders, collega's, afdelingen, overheden en ketenpartners. Al dan niet bewust verstuur en ontvang je waarschijnlijk huurovereenkomsten, kopieën van paspoorten en rijbewijzen en inkomenstoetsingen via onbeveiligde kanalen zoals per e-mail, WeTransfer of een onbeveiligd portaal. Welke beveiliginsmaatregelen treffen jullie als organisatie om datalekken te voorkomen en gevoelige informatie veilig te verwerken?